X
GO

Support

Her har vi laget en oversikt over de mest vanlige spørsmålene og problemene. Her finner du bl.a hva du skal gjøre hvis du har mistet internett eller tv signal.

Kontakt oss

Dersom du ikke finner svar på denne siden, ta gjerne kontakt med oss. Du finner kontaktinformasjon under Kontakt Oss i menyen, eller ved å klikke på ikonet over.

Brukerveiledninger

Vi har laget brukerveiledninger på hvordan du setter opp epost. Disse finner du i menyen på toppen eller ved å klikke på ikonet over.

 Spørsmål og svar

Her finner du en rekke ofte stile spørsmål.

 Generelt

Det avhenger av type abonnement.
For private er det forskjell mellom opplastningshastigheten og nedlastingshastigheten for både ADSL og Radio.
For bedrifter tilbys SHDSL som har lik opplastningshastighet og nedlastingshastighet, pluss at det største abonnementet for radio har lik hastighet for opplastning og nedlasting.
Tillegg for manglende fasttelefon må du betale når du har sagt opp din abonnementsavtale med Telenor om fasttelefon eller portering av telefonnummeret. Dette gjelder for de som kun har mobil, men også for de som går over til IP-telefoni. IP-telefoni regnes ikke som fasttelefon. Tillegg for manglende fasttelefon faktureres alle bredbåndselskap fra Telenor. Videre faktureres kunden tillegget sammen bredbåndabonnementet. Telefonselskapene oppgir ikke tillegget i sine priser ved opprettelse av IP-telefoni.

HemneNett leverer forskjellige produkter på forskjellige teknologier. Hvilke produkter du kan velge mellom, er basert på hvor du bor.
Ta kontakt for mer informasjon. Kontaktskjema finner du her

 

 Bredbånd

Om du opplever ustabilitet, kan dette vær på grunn av andre trådløse signaler i nærheten. Det kan rett og slett være et annet nettverk som forstyrrer. Ta kontakt med oss for hjelp.
Plasseringen av ruteren er viktig. Den trådløse signalstyrken svekkes over avstand og blir påvirket av vegger og tak. Plasser derfor ruteren så åpent som mulig, gjerne høyt oppe.

Test hastigheten din
Det er mange ulike faktorer som påvirker hastigheten på bredbåndet, både hos deg og hos oss som tilbyder.
Du kan teste hastigheten din på speedtest.net
For at målingen skal bli så nøyaktig som mulig, kan du følge Nettfart(Nkom) sine tips for hvordan du kan forbedre resultatet. Tipsene finner du her.

1. Slå av og på alt ustyr (modem, trådløs ruter og pc). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen. OK? Om det ikke fungerer nå, gå til steg 2.
2. Koble fra trådløsnettet - sett en nettverkskabel mellom modem og pc.
Om det ikke fungerer nå, gå til steg 3.
3. Se etter om det er lys på modem, kontakt HemneNett.

 

 Epost

  • For bredbåndkunder som ikke er epostkunde hos HemneNett: smtp.hemnenett.no Port 9025
  • Kryss av i oppsett av smtp-server at denne krever godkjenning.
  • Denne kan også benyttes av HemneNett sin e-postkunder ved reise etc. Brukernavn og passord er lik e-postkontoen.

  • For HemneNett's epostkunder i Hemne (hemne.as): mail.hemne.as
  • For HemneNett's epostkunder i Snillfjord (snillfjord.as): mail.snillfjord.as
  • For HemneNett's epostkunder med eget domene: mail.[eget domene]

Vi har laget brukerveiledninger for hvordan dette gjøres. Klikk her for å komme til våre brukerveiledninger. Om det er noe annet du ikke finner, ta kontakt.

 

 Kabel TV

Har du feil på din kabel-TV oppkobling ta kontakt med oss.
Telefon 72 45 01 40 eller firmapost@hemnenett.no

Har kanaler falt ut og du ser meldingen "Kanal ikke tilgjengelig" på TV-skjermen hjelper det ofte å oppdatere programkortet.
Slik gjør du det:
1.Logg deg inn på Min side hos Canal Digital. Klikk her for å logge inn på Min side.
2.Du vil nå se en oversikt over alle dine dekodere og programkort.
3.Klikk på "Oppdater programkort" i boksen nede på siden.

Det kan ta opptil 15 minutter før kanalene virker etter at oppdateringen er sendt.

Om du opplever svart skjerm på alle dekoderens kanaler og det ikke hjelper å resette signalet kan du prøve følgende:
1. Trykk MENU-knappen på fjernkontrollen. Se om du får opp dekoderens meny på skjermen. Denne skal komme opp selv om signaler er borte.
2. Ingen meny? Sjekk om du bruker riktig inngang på TV-en.
3. Ofte er det en egen "Source/kilde" knapp på fjernkontrollen til TV-en. Trykk på denne.
4. Riktig inngang men fremdeles ingen meny? Sjekk kabelen mellom veggkontakt og dekoder ikke har noen synlige skader, at den er direkte koblet til dekoderen og ikke går via annet utstyr som for eksempel DVD opptaker og spillkonsoll.
5. Sett eventuelt tv-kabelen direkte i TV-en og se om du får inn "analoge" kanaler.

Min Side opprettes enkelt på kabel.canaldigital.no/Ny-Bruker/
Her behøver du ditt kundenr hos Canal Digital. Dersom du ikke har det kan du få det tilsendt på mobilen.

Her finner du brukerveiledninger for alle Canal Digital sine dekodere: kabel.canaldigital.no/hjelp/tv/brukerveiledninger/

Her finner du en liste over Canal Digitals kanaler, med plassering: kabel.canaldigital.no/hjelp/tv/kanalliste/